سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فست فود، قدرت جنسی را در مردان کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۹۱۱۲۳
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
فست فود، قدرت جنسی را در مردان کاهش می‌دهد
محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بیش از حد فست‌فود‌ها خطر کاهش تستوسترون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، پژوهش‌های جدید محققان نشان می‌دهد خوردن غذا‌های دارای کربوهیدرات‌های فرآوری شده، شکر و همچنین چربی‌های غیراشباع چندگانه که باعث التهاب می‌شوند، خطر کاهش تستوسترون و میل جنسی را در مردان افزایش می‌دهد.

تستوسترون نقشی کلیدی در قوای جنسی مردان ایفا کرده و کمبود تستوسترون زمانی رخ می‌دهد که سطح آن به زیر ۳۰۰ نانوگرم در دسی لیتر در مردان برسد. تخمین زده می‌شود که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از مردان آمریکایی سطوح پایینی از این هورمون را دارند که تولید اسپرم و میل جنسی را تنظیم می‌کند.

میل جنسی کم، کاهش انرژی، اختلال در تمرکز و افسردگی همگی با کاهش سطح تستوسترون مرتبط هستند. کمبود تستوسترون همچنین با بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و حتی چاقی مرتبط است. محققان می‌گویند مردان چاق که رژیم غذایی مملو از غذا‌های ضد التهابی می‌خورند در معرض بالاترین میزان خطر ابتلا به  کاهش تستوسترون هستند.  

تیمی از پژوهشگران در بیمارستان چین غربی دانشگاه سیچوان به سرپرستی دکتر کیو شی (Qiu Shi) و ژانگ چیچن (Zhang Chichen)  به بررسی این موضوع پرداخته و اعلام کردند: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد مردانی که رژیم‌های ضد التهابی دارند، به ویژه آن‌هایی که چاق هستند، بیشتر در معرض کمبود تستوسترون هستند.

از آنجایی که مردان چاق احتمالاً قبلاً التهاب مزمن را نیز تجربه کرده اند، پزشکان باید از عوامل مؤثری مانند رژیم غذایی که احتمالاً این التهاب را بدتر کرده و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، آگاه باشند.

گفتنی است، در تحقیقات حیوانی و انسانی مشخص شد کمبود تستوسترون با سطوح بالاتر التهاب در سراسر بدن مرتبط است. اعضای این تیم تحقیقاتی رابطه بین تغذیه و کمبود تستوسترون را در ۴۱۵۱ مرد را بررسی کرده و به همه این افراد پرسشنامه‌های تغذیه ۲۴ساعته ارائه شد. پژوهشگران همچنین شرکت کنندگان را از نظر هورمون‌های جنسی مورد آزمایش قرار دادند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد  در مجموع، تقریباً ۲۶ درصد از مردان دچار کمبود تستوسترون بوده و خطر ابتلا به تستوسترون پایین در مردانی که بیشترین رژیم غذایی التهابی را داشته و بیشتر از فست فود‌ها استفاده می‌کردند، تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از افرادی بود که غذا‌های سالمتری را مصرف می‌کردندشرح کامل این پژوهش و یافته‌های به دست آمده از ان در آخرین شماره مجله تخصصی اورولوژی (The Journal of Urology) منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->